Quake 1/2/3 Sie haben Quake zerstört :(

LuckyPunch

Commander Keen
nabend zusammen,

wollte endlich mal wieder ne Schöne Quake 3 sprich QuakeLive Runde mit ein paar freunden machen und war ewig nicht mehr drin...

Und was muss ich sehen? Autobunnyhopping bei gedrückter Taste, Waffen Loadout, Timing im Kopf nicht mehr nötig weil die Items anzeigen wann sie wieder kommen...

Was zum Geier soll das? Man kann den RL einfach zu beginn auswählen und hat ihn halt? Was für ein Sinn soll sowas haben?

Achja... weiß irgendjemand ob man per Befehl das richtige Quake wieder zocken kann?
 

Atratus³

Chthon
Autobunnyhopping ... Man kann den RL einfach zu beginn auswählen ...

WTF??? Das muss ich testen, hört sich aber übel an;/

Ui, Schreck lass nach. Dieses *DING" bei jedem Abschuss. Es poppen auch Schadenswerte aus den Gegnern. Installation auch weiterhin nicht wohin man will sondern in in \\AppData\LocalLow\id Software
Aber es gibt nicht nur Timer sondern das Quad wird auch durch Wände angezeigt. Ich hab mal ganz fix n Video gemacht:

[video]https://youtu.be/jDcWqnvV9R8[/video]

Man kann tatsächlich zwei Waffen beim Start wählen, also quasi mit RL und PG starten. Die MG sieht nun anders aus, der Ansage wurde eine neue Stimme verpasst(!!!!)
 
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LuckyPunch

Commander Keen
geht leider noch weiter... Folgende Befehle machen Probleme:

r_enablepostprocess "0" > Nicht Akzeptiert, das Spiel startet gar nicht erst
r_vertexlight "1" > Wird vom Spiel als Hack angesehen laut Konsole

Einmal von der Standalone eine Verknüpfung zu Steam aufgebaut scheint man nurnoch über Steam zocken zu können :(

Und hier das Übel als Patch Note:

New Quake Live Ruleset
  • Players may now hold jump to continuously jump.
  • Players may now hold forward and jump to 'bunny hop', allowing them to slowly gain up to 2x their base movement speed.
  • Introduced Loadouts in select modes; allowing players to select one Primary Weapon (hmg, rl, lg, rg) and one Secondary Weapon (sg, gl, pg, mg).
  • Added the command "weapon toggle" to toggle between your Primary and Secondary weapons. Defaults to "f" for new users.
  • Unified weapon respawn time to 5 seconds across all game modes.
  • Unified friendly fire, disabled across all game modes.
  • Added global Ammo Packs, in lieu of weapon specific ammo, where each pack grants you a small amount of ammo for each weapon in your inventory.
  • Reduced ammo respawn time from 40 seconds to 10 seconds.
  • Added in-world item timers for "major" items, including armors, megahealth, power-ups, and medkit.
  • Items have taller pickup collision boxes, so that players will not miss items as they jump over them.
  • Added Power-up Spawn POIs, that appear 10 seconds before a power-up spawns.
  • Added Power-up POIs, that indicate when an available power-up is available in the arena.

For players who wish to largely avoid the new major changes, the legacy style of play has been preserved within a "Classic" ruleset. All of our public Duel servers run in Classic mode. Subscribers may host additional classic servers using our "Create Match" feature. This includes the launching of Standard Classic servers, which any player may freely join.

In addition to our major ruleset changes, the following global game changes have been made:

General Game Changes
  • Added a new weapon, the Heavy Machinegun (HMG).
  • Lightning Gun now does 6 damage per cell across all rulesets, or 120 damage per second.
  • New higher resolution font added.
  • Widescreen Support for huds (see default huds for implementation examples).
  • New in-game UI (menu and loading screens).
  • Disabled the pk3 encryption. Paks can now be opened like a zip file; maps load up to 25% faster.
  • Added flagstand POIs in CTF.
  • Enabled self-kills with an additional 1 second respawn penalty.
  • Quad firing sound reduced on high rate of fire weapons: mg, pg, cg, hmg.
  • Added damage number indicators for damage dealt, can be customized by various color styles and enabled or disabled per weapon.
  • Fixed a bug in that could cause the best weapon selection to fail.
  • Machinegun now drops to grant users mg ammo.
  • Infected zombies now have air control and can double jump.
  • Fixed the CHEATS ENABLED notification on the map loading screen from lagging behind its proper state.
  • Reduced the default amount of player movement bobbing.
  • Reduced the default amount of damage kick movement.
  • By default, don't show weapons you don't have in inventory on your weaponbar.
  • By default, bob major items when simpleitems are enabled.
  • Prevent broken shader image on crosshair '30', '60', '90', which would equate to crosshair "none" as the cycle repeats.
  • Bots now randomly select loadouts, when applicable.
  • Greatly reduced multiple pickups prediction errors.
  • Removed the option to move to FreeCam while dead in elimination based gametypes.
  • The PQL ruleset has been renamed 'Turbo'.
  • Stonekeep map layout slightly modified.
  • Trimmed out 19 maps will be added back later after being updated. (Arena Gate, Bloodlust, Cobalt Station, Concrete Palace, Dies Irae, Double Impact, Eviscerated, Focal Point, Forgotten, Golgotha Core, Hell's Gate Redux, Hero's Keep, Power Station, Proving Grounds, Sacellum, Solid, Sorrow, Space Camp, Spillway, Terminal Heights, Terminus)

Create Match Features
  • Ruleset selections (Quake Live, Turbo, Classic) are all available for standard servers.
  • Now support custom values of starting ammo in AD, CA, DOM, and RR.
  • Added optional Double Jump physics player movement mechanic.

Arena Changes
  • Removed Team Arena Runes from all maps.
  • Proxy Launcher removed from all maps.
  • Chaingun and Nailgun removed from several maps.
  • Heavy Machinegun added to several maps, some depending on ruleset or mode.
 
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Tombery

Sarge
Keine feine Art die Spieler für deren Experimente herhalten müssen, oder den ist es überhaupt nicht böswillig bewußt. Man kann es sicher noch mehr für Senioren runter trimmen und die spielgeschwindigkeit um 80% r_xyz verlangsamen dann könnt man mit einem Markt bonus vorteile erkaufen und was es für wunderbare möglichkeiten gibt wie buster packs - .. Vielleicht kommts mal für den den mobil sektor.
 

LuckyPunch

Commander Keen
Das beste sehe ich ja gerade erst :wall: Das richtige Quake ist noch drin aber man muss halt zahlen oder auf Duell Server gehen:

"For players who wish to largely avoid the new major changes, the legacy style of play has been preserved within a "Classic" ruleset. All of our public Duel servers run in Classic mode. Subscribers may host additional classic servers using our "Create Match" feature. This includes the launching of Standard Classic servers, which any player may freely join"

Frei nach dem Motto "Wollt ihr spaß haben ist es kein F2P mehr"
 

Atratus³

Chthon
Also kein Pay 2 Win, sondern P2F:

Pay to (have) FUN

oder besser vielleicht P4F: Pay for Fun.
 
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Atratus³

Chthon
Erinnert mich an Warsow.

Zum Glück gibts eh ein paar kostenlose Arena-Shooter, wie eben

Warsow
Xonotic
Nexuiz

Und mit dem neuen Unreal Tournament auch mal was in aktueller Grafik.

PS Refelx empfiehlt eine GTX 770? Das ist ja mehr als bei GTA V oder UE4
 
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