QuakeCon QuakeCon 2013: Panels und Präsentationen

MacX

Light Guard
Tag 1 der QuakeCon 2013 ist bereits im vollen Gange, doch bis zur eigentlichen Eröffnungsrede und John Carmacks Keynote müsst ihr euch noch ein paar Stunden gedulden.
Die folgenden Panels und Präsentationen können unter Twitch.tv/Bethesda live verfolgt werden:

Quakecon.org said:
Thursday, August 1[SUP]st[/SUP]
QuakeCon 2013 Welcome (4:30 pm CST) – id Software’s Tim Willits and Bethesda’s Pete Hines kick off the festivities with news and announcements surrounding the show.
QuakeCon Keynote Presented by John Carmack (immediately following the QuakeCon 2013 Welcome) – As is tradition at QuakeCon, id Software co-founder and technical director John Carmack takes the stage to for an educational and entertaining discussion about his work, technology, and what’s on his mind. Brace yourself!
Friday, August 2[SUP]nd[/SUP]
The Elder Scrolls Online | Gameplay Presentation (12:30 pm CST) – Check out the first streamed gameplay of The Elder Scrolls Online, live from QuakeCon 2013! Don’t miss never-before-seen areas as ZeniMax Online Studio’s creative director, Paul Sage joins other members of ZeniMax Online Studios to show off the latest chapter in the Elder Scrolls saga.
The Physics of Light and Rendering |A Talk by John Carmack (5 pm CST) – John Carmack returns to the mains stage to explain how light behaves in the real world, and the approximations and compromises that are involved in simulating the behavior with computers. This lecture will be geared towards those interested in the interactions of light in the world and how computer software simulates it. Note: Not for the technically faint at heart.
Saturday, August 3rd
Dishonored | The Brigmore Witches Game Presentation (12:30 pm CST) – See gameplay for Dishonored’s final add-on, The Brigmore Witches, two weeks before its August 13[SUP]th[/SUP] release date. On stage to share the game and answer fan questions will be Arkane Studios’ Raphael Colantonio, Ricardo Bare, and Seth Shain. Have questions about the content? Be sure to ask them on Twitter using the #BrigmoreQuakeCon hashsign.
From Sketchbook to the Big Screen | A talk by id Software’s Hugo Martin (3:00 pm CST) Before becoming id Software’s art director, Hugo Martin was an integral part of defining the vision for one of the most entertaining blockbusters of the year, Pacific Rim. A must-see panel for artists interested in breaking into the entertainment industry.


Zu den gelisteten Zeiten müsst ihr einfach 7 Stunden hinzuaddieren. Die Eröffnungsrede startet bei uns also heute gegen 23:30 Uhr.
Die während der QuakeCon stattfindenden Tournaments könnt ihr euch bei Twitch.tv/QuakeCon anschauen.

Quelle: QuakeCon.org
 

MacX

Light Guard
Es gab keine Worte zu Doom 4 bei der Eröffnung. Tim Willits, Creative Director während der RAGE-Entwicklung, ist nun Studio Director. Ich weiß jetzt nicht, ob das dem alten Posten von Todd Hollenshead gleich kommt. JC hat wieder zwei Stunden über das Leben und die Welt geredet. Danach gabs noch eine 45minütige Q&A-Session.
 

Burzum

Fiend
Es gab keine Worte zu Doom 4 bei der Eröffnung. Tim Willits, Creative Director während der RAGE-Entwicklung, ist nun Studio Director. Ich weiß jetzt nicht, ob das dem alten Posten von Todd Hollenshead gleich kommt. JC hat wieder zwei Stunden über das Leben und die Welt geredet. Danach gabs noch eine 45minütige Q&A-Session.

Gab es überhaupt irgendwas wirklich interessantes zu neuen Spielen?
 

MacX

Light Guard
Das einzig Neue war vermutlich der letzte Dishonored DLC, der erstmals auf der diesjährigen QuakeCon einem breiteren Publikum vorgeführt wurde.
 
Top