Sammelthread QuakeCon 2011

MacX

Light Guard
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Es ist ja bald so weit. Am 4. August 2011 startet die diesjährige QuakeCon. Dieser Thread soll eine Sammelstätte für Themen und Ereignisse rund um das Event sein.

Fahrplan

Welcome and Annual Keynote – Thursday, August 4th at 2:00 pm (MESZ: 21:00 Uhr)
Presented (as always) by John Carmack

Skyrim Presentation – Friday, August 5th at 1:00 pm (MESZ: 20:00 Uhr)
Presented by Todd Howard

20 Years of id Software - Friday, August 5th at 2:30 pm (MESZ: 21:30 Uhr)

John Carmack
Tim Willits
Todd Hollenshead
Kevin Cloud

Ultimate Origins: The Games That Influence Us – Friday, August 5th at 4:00 pm (MESZ: 23:00 Uhr)

Raphael Colantonio, Arkane
Harvey Smith, Arkane
Matt Hooper, id Software
Marcus Smith, Insomniac

Prey 2 Presentation – Friday, August 5th at 5:30 pm (MESZ: 0:30 Uhr)

Community Managers: Un-moderated! – Saturday, August 6th at 1:00 pm (MESZ: 20:00 Uhr)

Abbie Heppe, Respawn
Adam Pyle, id Software
Matt Grandstaff, Bethesda Softworks
Nick Breckon, Bethesda Softworks
Ryan Schneider, Insomniac

First-person Perspectives – Saturday, August 6th at 2:30 pm (MESZ: 21:30 Uhr)

Mackey McClandish, Respawn
Drew Murray, Insomniac
Tim Willits, id Software
Julien Roby, Arkane​

In addition to the lineup of presentations and panels, attendees will also have the opportunity to check out various exhibitors on the show floor, including BAWLS Acquisition, Blaine Warren Advertising, Cooler Master, CPU Magazine, Dell Computer, Diamond Multimedia, FSP GROUP USA CORP, Glitch Gaming Apparel, Grow Up Japan Co., Ltd., Gunnar Optiks, Hi-Rez Studios, IN WIN Development, Intel Americas, Inc., Plantronics and Psyko Audio Labs, Inc.

QuakeCon 2011 will take place at the Hilton Anatole Hotel in Dallas, TX. The event remains FREE to general admission and BYOC attendees thanks to the support of id and Bethesda Softworks, as well as the QuakeCon volunteer staff and the 2011 event sponsors and exhibitors. Doors to the QuakeCon BYOC will open on Thursday, August 4th at 9 am and will remain open through 12 pm on Sunday, August 7th.

QuakeCon Exhibit Hall Hours are:

Thursday, August 4, 2011 10 am – 6 pm
Friday, August 5 2011 10 am – 6 pm
Saturday, August 6, 2011 10 am – 6 pm​

(Quelle: QuakeCon.org)​
 
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Chthon
Das glaub ich nicht. Damit würde man ja dem kurz vor dem Release stehenden RAGE die Show stehlen.
 

MacX

Light Guard
Live Stream für die Tournaments: http://www.own3d.tv/quakecon
Ob darüber auch die Keynote laufen wird, ist mir noch nicht ganz klar. Vermutlich nicht.

Edit: Einen Livestream zur Keynote gibt es offenbar nicht.

Live feed bei VG 24/7.

Infos:
- RAGE iOS will be free for a week as soon as their Facebook page reaches 100000 likes.
- Quake Live has free premium content this weekend.
- Doom 3 source code. This year. He [Carmack] just confirmed it.

Nicht viel los gerade... Carmack spricht wohl gerade über RAGE.
 

Rasenmäher

B.J. Blazkowicz
Carmack said the code is at ten times the bitrate and the firm plans to release it as patch on PC to “test the extra benefit.” He also admits that textures up close don’t look all that great in RAGE, so the team is considering a potential downloadable release of a “super quality pack” on PC.

Das wäre echt toll !!! Mal schauen was draus wird, jetzt fehlt mir nur noch ein Trailer von Doom 4 und ich bin zufrieden !!!
 

peter_86

Cacodemon
Hab jetzt mal die Keynote durchgeschaut (wie jedes Jahr). War wiedermal erfrischend technisch, weniger von dem ganzen vorausschauenden spekulativen Zeugs das er in den vergangenen Jahren immer mal wieder rausgelassen hat. Auch hat er sich diesmal wirkich auf seine Hauptaufgaben bei id konsentriert und nicht über all seine Nebenprojekte gesprochen. Hat sogar eine kleine Info zu Doom4 gegeben mit dem Superscripting welches eine reduzierte implementierung von C++ bis hin zu einem C++ Dialekt werden soll um so den Code besser verwalten/debuggen zu können und die Performance zu steigern. Wird sicherlich interessant ob es diese Ultra-high Rage-map für den PC geben wird und ob er diese kleinen Experimente mit der Engine veröffentlichen wird.Allgemein schien er wieder viel entusiastischer bei der Arbeit zu sein, hatte 05/06 rum ja sogar gerüchte gegeben er wolle sich vom Game-Dev. Zeugs entfernen.Mal schauen was da kommen wird, ich hoffe er kann seine Pläne umsetzen und sich bald der id Tech 6 widmen :)
 
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