Ok, probieren wir es mal hier. Ich suche für ein *mögliches* Projekt Concept Artists und einen Designer. Beschreibung siehe unten. Der Designer soll dem Ganzen einen Stil ausarbeiten, wer das Video über Brinks Design gesehen hat weiß was gefordert ist. Bitte nicht blind drauf los malen, vorher nachfragen nach Details.
Die eigentliche Arbeit läuft so: Konzept eines der folgenden Punkte liefern, wenn es gefällt werden eine Perspektive, eine Frontale und eine Seitenansicht davon fällig für die 3D Artists.
Characters
• 3 different two-legged mechs with 2 weapon rigs
• space marine commander
• space marine
• Goblin like alien, light infantry, should wear a rifle
• two-legged but 4 to 6 armed alien with claws
• Orc like alien, wears a rifle and a blunt weapon
• heavy armored humanoid but hellish looking "Knight"
• heavy armored humanoid but hellish looking "Knight" commander
• skeleton like looking android, should wear a rifle
• some civilian workers, scientists and other personal
• flying drone robot
Environment
• industrial like space ship interior
• military space ship interior
• planetary mining interior
• hellish, horrific looking other dimension
• crates and barrels, chairs and other inventory
Da die Concept Arts und 3D Modelle unabhängig von der Engine und dem Code entstehen können und schon mal eine Website füllen könnten suche ich jetzt schon nach Leuten dafür um mit guter Qualität der Seite und der Concept Art gute Programmierer zu locken. Die Engine steht übrigens auch noch nicht fest, gewünscht wäre allerdings Unity3D oder UDK. Einen Namen hat das Kind auch noch nicht.
Kein Versprechen auf Erfolg, alles steht und fällt damit qualifizierte Leute zu bekommen!
Die eigentliche Arbeit läuft so: Konzept eines der folgenden Punkte liefern, wenn es gefällt werden eine Perspektive, eine Frontale und eine Seitenansicht davon fällig für die 3D Artists.
Characters
• 3 different two-legged mechs with 2 weapon rigs
• space marine commander
• space marine
• Goblin like alien, light infantry, should wear a rifle
• two-legged but 4 to 6 armed alien with claws
• Orc like alien, wears a rifle and a blunt weapon
• heavy armored humanoid but hellish looking "Knight"
• heavy armored humanoid but hellish looking "Knight" commander
• skeleton like looking android, should wear a rifle
• some civilian workers, scientists and other personal
• flying drone robot
Environment
• industrial like space ship interior
• military space ship interior
• planetary mining interior
• hellish, horrific looking other dimension
• crates and barrels, chairs and other inventory
The goal is it to create a two to four player multiplayer (we might add single player later) turn based strategy / action game in a sci-fi environment where one player plays the "evil" part while the other players try to win the mission. The game is inspired by a well known board game. The game also needs to come with an editor so that people can create their own levels. Overall it should be easy to modify and create additional content for users.
The project itself is non-paid, free work and the idea of the project is to learn and have some fun while creating something great of good quality. If it turns out that the game becomes of a (desired) very high quality we might want to try to sell it via steam as independent title. This decision is up to the whole team and any income will be shared between the team members depending on their amount of contribution. To not let you hang in the air with this as an empty promise, you'll get a written and signed contract about everything. But don't worry, except this there won't be any annoying paperwork for you!
You are free to use any of your work you contribute to the project as reference when the project is done or earlier with written permission.
Da die Concept Arts und 3D Modelle unabhängig von der Engine und dem Code entstehen können und schon mal eine Website füllen könnten suche ich jetzt schon nach Leuten dafür um mit guter Qualität der Seite und der Concept Art gute Programmierer zu locken. Die Engine steht übrigens auch noch nicht fest, gewünscht wäre allerdings Unity3D oder UDK. Einen Namen hat das Kind auch noch nicht.
Kein Versprechen auf Erfolg, alles steht und fällt damit qualifizierte Leute zu bekommen!